• يکشنبه ٨ آبان ١٤٠١-١٥:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٤٤٥
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران: 6-101

برای رفع مشکل آلودگی هوای پایتخت نیازمند یک برنامه‌ریزی عملیاتی هستیم

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید‌ کرد که در خصوص رفع مشکل آلودگی هوای پایتخت نیازمند یک برنامه‌ریزی عملیاتی هستیم.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سوده نجفی در صحن علنی شورای شهر تهران از سخنرانی رئیس شورای شهر در خصوص اغتشاشات اخیر قدردانی و به خانواده‌های شهدای عملیات تروریستی داعش در حرم مطهر شاهچراغ و‌ مردم کشور تسلیت گفت.
وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در  خصوص حادثه تروریستی افزود: ما از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی میخواهیم که هرچه زودتر عاملان این حادثه ناگوار تروریستی شناسایی و مجازات شوند.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود با تاکید بر مداومت آلودگی هوای پایتخت در طول سال عنوان کرد: متاسفانه هرساله در ۶ماه دوم سال به دلیل پدیده وارونگی‌هوا آلودگی هوا تشدید میشود. 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به آمارهای اداره کل محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از مجموع ۱۸۲۶ روز تنها ۳۶ روز تجربه  هوای پاک و ۴۱ روز هوای ناسالم داشته‌ایم.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید‌ بر اینکه در خصوص رفع مشکل آلودگی هوای پایتخت نیازمند یک برنامه‌ریزی عملیاتی هستیم،  یادآور شد: براساس مستندات سازمان مربوطه در محیط زیست به رسانه‌ها در سال ۱۴۰۰در حدود ۶ هزار قربانی داشته است که براساس قانونی که در این خصوص وضع شده به نقش و وظایف همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌‌های مربوطه اشاره شده است. 
وی با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوا به عهده شهرداری‌ها یک تصور نادرست است، ادامه داد: شورای شهر تهران هم خواستار عمل به قانون هوای پاک در خصوص آلودگی هوا است. 
نجفی خاطرنشان کرد: از قوه‌ قضائیه میخواهیم در مقابل دستگاه‌هایی که در این خصوص ترک فعل کرده‌اند، برخورد قانونی صورت گیرد .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: